Regel & handicapcommissie

Regelcommissie
De Regelcommissie ziet erop toe dat de Golfregels en de door de commissie vastgestelde Plaatselijke Regels worden nageleefd.
De commissie bestaat uit ten minste drie leden. De meerderheid van de leden moet het landelijke NGF-examen Regelcommissaris 1 met succes hebben afgelegd (of een daarmee gelijk te stellen niveau bezitten). De leden moeten dus een goede kennis hebben van de Golfregels en de Decisions on the Rules of Golf.
De commissie is tevens verantwoordelijk voor het verzorgen van Regelavonden over de Golfregels.

Handicapcommissie
De handicapcommissie registreert en controleert namens de club als handicapautoriteit de exacte handicap van de leden en ziet erop toe dat de leden met een handicap de bepalingen van het EGA handicapsysteem naleven. Zo stelt de commissie vast of er sprake is van qualifying condities, geeft richtlijnen aan de wedstrijdcommissie en ziet toe op de naleving van de eisen m.b.t. 'Qualifying Wedstrijden'. De commissie voert aan het einde van het kalenderjaar de jaarlijkse herziening van alle exact handicaps van de leden uit. Voorts verzorgt zij de voorlichting aan de leden inzake de regels die betrekking hebben op het verkrijgen en berekenen van handicaps, via instructieavonden en de website.
E-mail: [email protected]

De namen van de commissieleden staan in het Jaarboek.
De meest actuele informatie vindt u op het ledengedeelte van de website.

Voor de handicapadministratie is het e-mailadres [email protected].