Golfclub de Lage Mors NGF

Jeugdgolf op de Lage Mors

Jeugdgolf is chill op de Lage Mors!

Sinds begin 2020 is er een jeugdgroep actief op Golfbaan de Lage Mors. De groep bestaat uit ongeveer 25 kinderen die elke zondag op de training komen.
Kinderen vanaf 6 tot 18 jaar zijn van harte welkom om spelenderwijs te leren golfen. Wat de Lage Mors onderscheidt van andere jeugdopleidingen
is dat gezelligheid en gemoedelijkheid voorop staan. Wij geloven dat we kinderen alleen enthousiast krijgen voor golf als plezier de overhand heeft en we doen het dan ook op de "Lage Mors manier".
De actieve jeugdcommissie organiseert regelmatig uitstapjes en events voor de kids zodat ze elke zondag met goede zin naar de golfles komen.

Jeugdles op de Lage Mors

Elke zondag is er jeugdles op de Lage Mors. Wilt u dat uw kind of kleinkind eens kennismaakt met golf? Kom dan vrijblijvend op de eerste zondag van de maand eens langs.
Het verplicht u tot niets. Ook hoeft u als ouder of grootouder geen lid te zijn bij de Lage Mors. Elk kind is van harte welkom.

Elke zondag is er jeugdgolf op de Lage Mors. De jongsten beginnen om 9.30 uur. De 2e groep (nog geen gvb)
start om 10.15 en de 3e groep (bezit gvb) start om 11.00 uur. De lessen duren 45-90 minuten. (afhankelijk van de activiteit).

Jeugdopleiding

Het doel van de jeugdopleiding is om kinderen te leren golfen. De groepen zijn verdeeld naar leeftijd en naar skills.
Er is een 5 stappenplan ontwikkeld waar kinderen spelenderwijs leren golfen. De eerste prioriteit is dat de kinderen met plezier gaan golfen.

• Stap 1: Basisbeginselen op de driving range
• Stap 2: Baanpermissie voor de Shortgolfbaan
• Stap 3: Baanpermissie voor de grote baan (onder begeleiding van een ouder)
• Stap 4: Handicap 54 (zelfstandig de baan op)
• Stap 5: Verlaging handicap

Elke stap wordt getoetst, gekeurd en geaccordeerd door de professionals.

Activiteiten jeugdcommissie

Golfclub de Lage Mors heeft een jeugdcommissie in het leven geroepen. Deze commissie organiseert gedurende het jaar tal van activiteiten voor de kids zoals:

• Funwedstrijdjes op de baan
• Funwedstijdjes op de driving range en Supabaan
• Bezoekjes aan golfclubs in de buurt om een ronde te lopen
• Golfweek met een overnachting in de zomervakantie
• Theorielessen i.c.m. bowlen of andere spelletjes
• Indoorgolfen bij Rigagolf met allerlei playstation activiteiten
• Zwemgolfdag
• Vriendjes en vriendinnendag

Contact jeugdcommissie

Voor vragen kun contact opnemen via email: