Baanreglement

1. Een volle ronde bestaat uit tweemaal 9 = 18 holes.
  2. Spelers worden geacht kennis te hebben genomen van het gestelde op de informatieborden.
  3. Greenfee dient vooraf te worden betaald. Bezoekers moeten de dagkaart zichtbaar aan hun tas dragen.
  4. Leden van golfclub de Lage Mors moeten hun badge zichtbaar aan hun tas dragen.
  5. Voorrang op de baan wordt bepaald door het speeltempo van een flight.
  6. Afstandspaaltjes (200 m - 150 m - 100 m - 50 m) geven de afstand aan tot het midden van de green.
  7. De marshal is indien aanwezig te bereiken onder telefoonnummer 06 29 26 09 74.
  8. De aanwijzingen van de marshal moeten worden opgevolgd.
  9. Baanpersoneel heeft voorrang.
  10. Kledingvoorschrift.
Het spelen
1. Er wordt gestart op afslag (tee) 1. Hiervan mag niet worden afgeweken tenzij met uitdrukkelijke toestemming van de dienstdoende marshal.
3. Er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met een flight die een wedstrijd speelt en daartoe herkenbaar is aan een oranje wedstrijdvlag.

Baangedrag
1. De green of voorgreen nietbetreden met draagtas of trolley.
2. Pitchmarks en beschadigingen door spikes herstellen.
3. Uitgeslagen plaggen terugleggen.
4. Bunkers bij het verlaten weer aanharken en de hark in de houder terugplaatsen met de steel buiten de bunker in de richting waaruit normaliter gespeeld wordt.

​​​​​​​Baancommissie

Veiligheid
1. Doe geen slag als zich op de weg personen of voertuigen bevinden die u met uw slag zou kunnen raken.
2. Dit is een mooie, uitdagende maar ook compacte golfbaan. Houd daarom rekening met andere spelers, in het bijzonder

• houd bij het afslaan van hole 7/16 rekening met spelers die uitholen op hole 6/15;
  • houd bij het spelen van hole 5/14 en het afslaan van hole 8/17 rekening met spelers die afslaan van hole 7/16;
  • bij het spelen van hole 3/12 moet voorrang gegeven worden aan de afslag van hole 13 nadat die spelers d.m.v. de bel aangegeven hebben te gaan afslaan.
3. U mag alleen uw eigen bal uit het water (proberen te) halen, dus voor het overige is het gebruik van een hengel niet toegestaan.

Plaatselijke regels (Local Rules)
  1. Buiten de baan wordt aangegeven met witte paaltjes alsmede de afrastering van de openbare weg.
  2. Grond in bewerking wordt aangegeven met blauwe paaltjes. Een ecologische zone is gedefinieerd door een gebied met paaltjes met een groene kop. Dit gebied is een verboden speelzone en mag niet worden betreden. De speler moet beide belemmeringen ontwijken volgens Regel 16.1f
  3. Aangepaalde bomen moeten worden ontweken zonder straf volgens Regel 16.1f
  4. Als (praktisch) zeker is dat een bal van een speler een hoogspanningsleiding (of torens of draden of palen die de leiding ondersteunen) heeft geraakt, dan telt de slag niet. De speler moet zonder straf opnieuw een bal spelen van de plaats waar de vorige slag werd gedaan (zie Regel 14.6 voor de te volgen procedure).
  5. De dropzone achter hole 1/10 is – naast ontwijken met slag en afstand – de enige andere ontwijkingsmogelijkheid voor een bal in de rode hindernis van hole 1/10. Deze dropzone is een dropzone zoals bedoeld in
    Regel 14.3.
  6. De rode hindernis op hole 8/17 is maar aan één kant gemarkeerd en strekt zich uit tot het oneindige.
Tijdelijke Plaatselijke Regels
  1. In geval van overlast van eikenprocessierups: Indien een bal binnen vijf meter van een door middel van een lint gewaarmerkte eikenboom ligt mag de bal opgenomen worden en worden gedropt buiten de vijfmeterlijn, niet dichter bij de hole. Er volgt geen straf. Vijf meter is gelijk aan drie stoklengtes gemeten met de langste stok in uw golftas.
Eventuele tijdelijke Plaatselijke Regels staan vermeld bij de golfbalie en bij afslag 1.

Straf voor overtreding van een Plaatselijke Regel
Algemene straf
matchplay: verlies van de hole - strokeplay: 2 slagen.

Regelcommissie