Heerengolf

Reglement Heerengolf (per 1 mei 2022)

1.  De deelnemer is lid van GC de Lage Mors, heeft baanrecht, en heeft een WHS handicap van maximaal 40.0. Wanneer een aspirant lid van het Heerengolf een hogere handicap heeft dan 40 en het maximum aantal leden van 54 niet wordt overschreden, kan overwogen worden om deze golfer toch lid van het Heerengolf te laten worden. In dit geval zal die persoon met een zgn. Heerengolfbuddy een of 2 rondjes lopen om vast te stellen of de persoon geschikt is om aan het Heerengolf deel te nemen.
  2. Het Heerengolf is in principe een 18 holes evenement. De Heerengolfgroep bestaat uit maximaal 54 spelers. De wekelijkse spelersgroep bestaat uit maximaal 44 spelers (11 flights van 4). Dit aantal is inclusief de 9 holes spelers.
  3. Er wordt 18 holes shot gun gespeeld, en wel op donderdag van 09.00 uur tot 13.30
  4. uur (zomerseizoen) of van 10.00 uur tot 14.00 uur (winterseizoen). In het zomerseizoen wordt een Stableford-competitie gehouden; in het winterseizoen een Duomatchplay-competitie.
  5. Inschrijven voor de zomercompetitie kan uitsluitend via de wedstrijdmodule van E-Golf4U vóór dinsdag 22.00 uur. Op woensdag wordt via e-mail de flight indeling bekend gemaakt.
  6. 5 minuten voor aanvang van de wedstrijd is iedereen op zijn starthole aanwezig. De speler die als eerste in de flight is ingedeeld, is flight captain. Deze heeft als taak toe te zien op het vlot doorspelen en aansluiting houden met de voorgaande flight. Hij ziet er tevens op toe dat de golf- en plaatselijke regels goed worden nageleefd.
  7. Leden die vanwege blessure of ouderdom niet 18 holes kunnen spelen, hebben de mogelijkheid om 10.45 uur voor 9 holes te starten en voegen in op de holes 1, 4 en 6. De captain kan hiervan afwijken. Het totaal aantal spelers mag hierdoor het maximum van 44 niet overschrijden.
  8. De score wordt na afloop ingevuld in de E-Golf4U app op de smartphone. Het behaalde aantal Stablefordpunten telt voor de interne Stableford-competitie.
  9. Per maand worden in het zomerseizoen drie Qualifying wedstrijden gespeeld en één Funwedstrijd.
  10. Het behaalde aantal Stablefordpunten en gescoorde birdies per wedstrijd worden bijgehouden in een registratie.
  11. In principe wordt gespeeld met flights van drie, waarbij het kan voorkomen dat op meerdere holes dubbel gestart moet worden. Bij grote drukte wordt gespeeld met flights van vier. Indien de bezetting te groot wordt (maximaal 44 spelers) om de wedstrijd binnen de toegestane tijd te kunnen spelen, kan de captain besluiten tot beperkte deelname per inschrijving (via E-Golf4U).
  12. De speler is verplicht zoveel mogelijk aanwezig te zijn. Verhindering van meerdere donderdagen achtereen moet tijdig worden doorgegeven aan de captain. Tegen spelers die op de dag van de wedstrijddag zonder zich af te melden niet komen opdagen, kan de captain maatregelen treffen.
  13. Bij onaangekondigde afwezigheid van meer dan vier wedstrijden achtereen verliest de speler zijn speelrecht bij Heerengolf.
  14. Afmelding voor een Duomatchplay-wedstrijd in de wintercompetitie moet plaats vinden vóór dinsdag 22:00 uur!
  15. In het voorjaar wordt na een 9-holes wedstrijd een bijeenkomst georganiseerd waarin de Duomatchplay-trofee wordt uitgereikt en de jaarlijkse contributie wordt geïnd.
  16. In december wordt na een 9-holes wedstrijd een slotbijeenkomst georganiseerd waarin de Stableford-, Handicap- en Birdie-trofees worden uitgereikt.
  17. Er kunnen jaarlijks uit- en thuiswedstrijden gehouden worden met golfclubs in de regio.
  18. Het streven is om jaarlijks deel te nemen aan de Battle of the Sexes.

Reglement Heerengolf vastgesteld per 1 mei 2022